Powered by Blogger.

Monday, November 1, 2010

H.I.J.R.A.H

Insyaallah kami bakal berhijrah ke rumah baru, bukan rumah beli pon sewa aje. ini untuk keselasaan emak dan pengorbanan utk mak. sebab apa mama pon ikut berpindah, takkan mama nak biarkan mak hidup sorang-sorang kan? tak sampai hati lah mama nak buat mcm tu? rumah ni enviroment baru moga mak semakin tenang dan selesa dgn keadaan baru ni. rumah ni pulak berjiran dengan makcik dan cousin , ok la kan mak taklah sunyi pasni.

lagi pon mak dah ckp, mak tak boleh berpisah dengan budak nonet tu(qiesya) so pd awal planning mama nak anta qiesya ke taska di opis ni. tp bila mak ckp tak boleh berpisah dgn qiesya tu yg fikir byk kali... dah lah dia baru kehilangan org yg amat di cintai, ini pulak mama nk pisahkan pengarang jantung dia. oh... rasa mcm mama menyeksa jiwa dan perasaan mak.

Alhamdulillah... en.anep amat memahami...thanks sgt2 pd en.anep n family in law (terutama mak mertua) sebab bg sokongan dan memahami keadaan keluarga mama.

keadaan mak sekarang? emak nampak tenang tp dia masih lg dalam keadaan trauma dan keliru, mama kene paham dengan apa yg mak alami tak sama mcm mama lalui... apa yg mama lalui sampai je rumah, arwah dah memang tak ada. tapi mak lalui dan mengadap sendirian masa arwah pergi dan malam sebelum tu arwah sihat dan berborak mcm biasa,tp esok paginya dia bangun pagi muntah dan terus meninggal dunia... itukan situasi yg sgt berbeza.

kita tak lalui apa yg mak dah lalui so kita bleh cakap apa yg kita suka. cuba selami hati dan perasaan seorang emak,isteri barulah kita paham apa yg mak dah lalui...

panjang pulak berceloteh ni...

oh 1 more mama masih jugak tinggal dirumah mama, setiap weekend kami akan baliklah... Moga hijrah kami diberkati dan dirahmati oleh Allah swt...amin. to kawan2 dan sedara mara thanks sebab menyokong mama...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Quote

Quote

Quote